מבוסס מיקום
מבוסס מיקום

'ספא', הוא שמה של עיר יפיפייה בבלגיה, שבורכה במעיינות מרפא, אשר נהגו אנשים לשתות את מיימי המקום העשירים בסוג ברזל מסוים, כחלק כמעט בלתי נפרד מטיפול רפואי בבעיות של חוסר בברזל. אך מאז ועד היום – המילה ספא אומצה בחום בכדי לייצג טיפולים משלימים, טיפולי יופי קוסמטיים, טיפולי הרפיה ועיסויים למיניהם, טיפולים לרוח ולנפש, טיפולי אנרגיה, מרחץ במים בעלי סגולות או תכונות ייחודיות, ועוד. 

הורגלנו גם כי הטיפולים האלו מלווים באווירה מלאת רוגע, שמכוני הספא מנסים ליצור בעבורנו, מוזיקה מרגיעה, מקום שקט, שמנים ואור נרות מלווים טיפולים אלו. והמגוון.. מגוון הטיפולים – רב כחול אשר על שפת הים.. :
 

פילינג גוף - עיסוי הגוף בקרם גרגרי לניקוי וקילוף עדין של התאים המתים, זהו טיפול אשר ממריץ את מחזור הדם ומעורר (בדומה לרוב סוגי העיסויים) ובדרך כלל נעשה בשילוב שמנים ארומטיים בריחות נעימים.
 
אמבט או אמבט עיסוי שמנים ומלחים - עוד טיפול שמטרתו הרגעה והרפייה ומתן הרגשה טובה, (איננו רפואי..) מיועד להתפנקות ולהרגעת השרירים, המרצת הדם, ניקוי העור, שחרור לחצים ומתחים והתרגעות.
 
טיפולי פנים - ניקוי, פילינג, עיסוי, הזנת לחות לעור באמצעות מסכות פנים ועוד.. לשם המרצת הדם וחידוש העור, איזון לחויות, מיצוק העור וחידוש גמישותו.
 
רפלקסולוגיה - עיסוי כפות הרגליים בהתאם לתורת הרפואה הסינית אשר מיפתה את כפות הרגליים וגורסת כי לחיצה בנקודות מסוימות ברגליים הינה בעלת השפעה מפיגת לחצים וטיפוליים במקומות אחרים בגוף.
 
שיאצו - עיסוי ללא שמנים ואשר יכול להינתן כטיפול הרגעה או המרצה לפי בחירת המטופל, הנעשה באמצעות לחיצות על המרידיאנים והצ'קרות שהם מרכזי וערוצי האנרגיה בגוף. העיסוי עצמו מתבצע בדרך כלל על מזרון רחב, המאפשר מרחב תנועה למטפל.

פירוש המילה שיאצו הוא לחץ על האצבעות. שיאצו היא מילה יפנית , המורכבת מהמילים הבאות: 'שי' - אצבע, 'אצו' - לחץ. המילה משמשת לתיאור צורה של תרפיה באמצעות מגע בידיים , תרפיה התמקדת בשימוש בלחץ סטטי , המיושם על נקודות וקוים ספצפיים ברחבי הגוף.
 
עיסוי שבדי - זהו סוג העיסוי הפופולארי ביותר ונחשב כעיסוי ה'קלאסי'. זהו עיסוי שבו בעצם 'לשים' את השרירים בכל הגוף והעוצמה משתנה לפי בקשת המטופל ולפי הצורך ומידת המתח בגוף של המטופל. הביצוע של העיסוי שוודי מתבצע עם שמנים על ידי תנועות החלקה, לישה, לחיצה, וזעזוע.
 
עיסוי רקמות עמוק - עיסוי איטי תוך הפעלת לחץ חזק יחסית על השרירים במטרה להגיע לשכבות העמוקות של השריר. נעשה תוך שימוש בשמנים ארומטיים. 
 
עיסוי תאילנדי \ מסאז' תאילנדי - עיסוי תאילנדי הינו שיטת טיפול בגוף ובנפש שהתפתחה במזרח הרחוק ושורשיה נעוצים ברפואה ההודית העתיקה. ניתן להגדיר את העיסוי התאילנדי כ-"מדיטציה בפעולה". התהליך המתחולל בטיפול הוא פיזי ואנרגטי והוא מהווה חוויה רוחנית רבת עוצמה עבור המטופל וגם עבור המטפל. העיסוי התאילנדי משרה בריאות והרמוניה.
 
עיסוי באבנים חמות - טיפול המשלב עיסוי ומגע של אבנים חמות (שחוממו במים חמים ואשר צוברות ושומרות את החום). העיסוי הינו מסוג רגיל בדרך כלל, והאבנים החמות משמשות למגע מלטף של העברת חום בגוף וחום לשרירים, דבר המסייע לשחרורם ומלווה בהרגשה נעימה.
 
אירו-ודה – טפטוף שמן שומשום חמים על הגוף ועל המצח באזור הקרוי 'העין השלישית' והנחשב כנקודת אנרגיה חשובה בגוף.
 
ארומתרפיה – ריפוי באמצעות חשיפת המטופל לריחות של שמנים אתריים וחומרים טבעיים בשילוב מגע, נחשב כיעיל להרפיה ורגיעה של המחשבה. 
 
עיסוי רפואי – עיסוי רפואי הינו טיפול המשקם בעיות רפואיות הקשורות למערכת השלד והשרירים בגופנו. עיסוי רפואי כולל בין השאר, טיפול במגע , תנועות פסיביות וטכניקות טיפוליות נוספות המשלבות תנועה ומגע. הטיפול יעיל במיוחד לאנשים הסובלים ממגבלות בתנועה ומכאבים.
 
עיסויים ממוקדי מטופל - עיסויים מיוחדים לספורטאים, לנשים בהיריון ועוד.